Allah Sevgisi

    A+
    A-

    Allah’ın sevgisi bir noktadadır. Allah’ın sevgisinden başka bir şey gönüle geldi mi onu uzaklaştıracaksın. Uzaklaştıramadığın takdirde, ben Allah’ı seviyorum demek ya milleti veya kendini kandırmaktan başka bir şey değildir. O nasıl olur ki kurt ile koyun bir yatakta yatar. Şahin ile güvercin bir yöne uçar. Yırtıcı canavar o koyunun geç tez karnını yırtacak. O yırtıcı kuş ise o da güvercinin gözünü dökecek.

    Allah’a reva mıdır, hem sirke hem bal bir kabın içinde uzun boylu dursun. Mutlaka sirke balı çürütür. İşte sendeki olan bir haneye madem rıza-i Hakk’ı misafir etmişsen, o şeytanın davetiyesinde ne işin var?

    Geç tez şeytan zimmet defterine düşürdü mü, kurtarmak mümkün olmaz. Eğer dostsa düşman etme. Halik’ı düşman edenin gideceği nere ola. Nasıl olur ki bir yerine gelir Allah’ı metheder anlatırsın. Diğer bir yere gelende şeytanı metheder dinletirsin.

    Seni öveni değil, nasihat edeni dinle. Sebebine gelince, dünya ve ahirette dünyada çalışarak helal lokma yeyip doğru söylemek.

    Allah muhafaza eyleye. Midemizde haram lokma olursa doğru söylememiz mümkün değildir. Çünkü bedendeki ruhun merkezi, hareketi Hay ile kandadır. Kan ise yeyip içmekle meydana gelir. İşte görem seni ki;

    Merkezi ruhi kan harekete geçtiği zaman, çalışan bir motor gibi, işte helal lokma olursa ağızdan çıkan kelimelerin cümlesinin başı Allah Celle Celalühü mümkün değil ki ara versin. Daima tazyikli su fışkırır gibi mücevher kelamlarla Allah ve Resûlü’nü metheder. Nitekim kendindeki olanı o huzuru, o refahı, o hoşnut olan Allah’ın varlığını diğer bir mü’min kardeşine aktarmak ister.

    Ne mutlu Allah ile meşgul olup da ömür boyunca dostundan irtibatını kesmeyene.

    Ne yazık ki, yaşadığı ömrü hiç ederek ölümü, kabri, suali, sırat’ı, nizamı, mahşeri, hesap gününü bir hayal sanarak baştan beri konuşulanlara nefsi emmare ile şeytan ihtiraz edip bugünkü gününde daha kötü davrananların hâli nice ola.

    Haram yiyorsa yalan söyler

    • Yalan söylüyorsa haram yiyor

    İnsanların ne olduğunu muameleleri gösterir. Kendini nasıl tarif, methederse etsin onun muamelesi Allah’ın emri ve Peygamber’in şeriatına muhalif ise: O kendi aldanmıştır, başkasını da aldatmak istiyor.

    Kaynak: Turan Yazılım / Mürşit 5 / Tasavvuf / Sırr-ı A’zam / C:1

    YORUMLAR

    Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.